Hälsostationens kontaktkanaler överbelastade

Både återuppringningen till hälsostationen och Maisa.fi är hårt belastade just nu. Rusningen väntas fortsätta under hela resten av veckan. Vi svarar på alla meddelanden så fort som möjligt. I nuläget kan det 1–3 vardagar innan man får svar.

Vi beklagar denna olägenhet!

Kom ihåg följande då det är rusning:

Om ditt ärende gäller coronavirus kan du ringa till Grankullas telefonrådgivning om coronaviruset (återuppringning), tfn 09 584 43032 (svenska) eller 09 584 43031 (finska) på vardagar kl. 8–16.

Då du misstänker coronasmitta kan du boka tid till coronavirustest för dig själv eller ditt barn via koronabotti.hus.fi.

Om du har förkylnings- eller andra infektionssymtom och behöver råd från vårdpersonal: kontakta alltid först Grankullas telefonrådgivning om coronaviruset. Du får anvisningar innan du ska komma till hälsostationens infektionspoliklinik.

Om du har ett ärende som kräver omedelbar läkarvård, t.ex. ett blödande sår, så kan du komma till hälsostationen på vardagar kl. 8–16.

Vid plötsliga och brådskande hälsoproblem kan du ringa Jourhjälpen, tfn 116 117 (dygnet runt).

I nödfall ska du alltid ringa nödnumret 112.

Kontaktinformation

Hälsocentral

Stationsvägen 19, 02700 Grankulla, öppet mån–fre kl. 8.00–16.00, fax 09 505 6363​

Coronarådgivning

Grankulla stads rådgivning om coronavirus

Boka tid för coronatest www.koronabotti.hus.fi/sv. Per telefon vardagar kl. 8.00-16.00.

Obs! Frågor som gäller corona, så som coronavaccination, vaccinationstider, bokning och ändring av tider och coronaintyg, sköts via Grankullas coronarådgivning.

Hälsostation