Hälsostationen
Återuppringningen från hälsocentralen är överbelastad. Du når oss snabbast med ett Maisa-meddelande. Vi beklagar situationen!
Kontakta din ansvariga vårdare
- Snabbast sköter du dina ärenden då du direkt kontaktar din ansvariga vårdare via tjänsten Maisa.fi. Din fråga styrs automatiskt till din ansvariga vårdare då du väljer Grankulla hälsocentral som mottagare.
- Om du ringer din ansvariga vårdare, ringer vi upp dig så snabbt som möjligt under samma dag.
Då du inte har en ansvarig vårdare
En egen ansvarig vårdare utses för dig när du nästa gång har ärende till hälsocentralen.
- Ta kontakt via tjänsten Maisa. Välj Grankulla hälsocentral som mottagare.
- Du kan också ringa hälsostationen, tfn 09 8789 1300 (må–fr kl. 8–16, återuppringning).
Vårt mål är att under tjänstetiden svara på ditt Maisa-meddelande inom en timme. Vi försöker ringa upp dig samma dag du har ringt. Vi försöker nå dig två gånger.
I nödsituationer, om du har farliga symtom (t.ex. bröstsmärta, förlamningssymtom, nedsatt medvetande, kraftig blödning) ring alltid direkt till nödcentralen 112.
Kontaktinformation
Boka tid för coronavaccinering
via telefon vardagar kl. 8.00-16.00 (återuppringning)
Grankulla stads rådgivning om coronavirus
Rådgivning (tidsbokning för coronatest också på webben). Per telefon vardagar kl. 8.00-16.00.(återuppringning)
Hälsocentral
Stationsvägen 19, 02700 Grankulla, öppet mån–fre kl. 8.00–16.00, fax 09 505 6363
Jourhjälpen 24/7
Brådskande hälsorådgivning, vårdanvisningar och information om hälsovårdstjänsterna. Avgiftsfritt nummer.
Obs! Frågor som gäller corona, så som coronavaccination, vaccinationstider, bokning och ändring av tider och coronaintyg, sköts via Grankullas coronarådgivning.
