Tillbaka till aktuellt
7.9.2021

För tillfället tar det 1–3 vardagar innan vi svarar på samtal och meddelanden.

Hälsostationens verksamhet är under hård press på grund av coronapandemin och anslutande arbete (smittspårning, vaccinationer, rådgivning), ett ökat antal samtal och meddelanden och samtidig personalbrist.

En störning i återuppringningstjänsten har orsakat ytterligare problem. Samtalen som ringdes till hälsostationen 1–2.9 ströks ur systemet av någon hittills okänd orsak. Samtalen kunde återställas först 3.9 av systemleverantören. På lördag 4.9 jobbade vi övertid för att kontakta dem som hamnat i kö på grund av detta.

Vi har fått respons som tyder på att en del samtal eventuellt uteblev trots återställningen. Om du ringde hälsostationen 1–2.9 men du ännu inte har blivit uppringd, och om ditt ärende fortfarande är aktuellt, så ber vi dig därför kontakta oss på nytt. Snabbast får du svar om du kontaktar oss via tjänsten maisa.fi.

Vi beklagar denna olägenhet!
Hälsostationens personal