Maisa är Apottis e-tjänstportal för kommuninvånarna. Den togs i bruk i Grankulla på hälsocentralen, tandkliniken och äldreomsorgen på Villa Breda i samband med ibruktagandet av Apotti 24.4.2021. Tjänsterna för kommuninvånarna utvidgas när socialtjänsterna tar i bruk Maisa i samband med Apotti 6.11.2021. Du kan använda Maisa med en dator eller mobilenhet.
Vad kan du göra i Maisa?
  • Du sköter ärenden oberoende av tid och plats. Du kommunicerar med en yrkesperson, t.ex. läkare eller skötare. Du fyller i förhandsförfrågningar och självbedömningar samt sköter ärenden för dina närstående.
  • Du granskar uppgifter från tidigare och kommande besök på mottagningar.
  • Du granskar resultat av undersökningar. I Maisa ser du resultaten av laboratorie- och bilddiagnostikundersökningar.
  • Du kan logga in direkt i Omakantas bekanta tjänster (Mina kanta-sidor). Du kan till exempel begära att få ett recept förnyat.
  • Du kan kontakta socialvården. Skicka en ansökan eller kontaktbegäran till socialvården (tjänsten öppnas i Grankulla 6.11.2021).

Om du inte kan logga in på Maisa:

  • Se till att du har den senaste uppdaterade versionen av Maisa.
  • Rensa data som lagras på din telefon av appen. Detta gör du till exempel på en Samsung-telefon genom att du går till Inställningar > Appar. Hitta sedan appen Maisa och välj Lagring. Välj Rensa cacheminne. Logga sedan in på tjänsten igen.

Ge oss respons om användningen av Maisa och berätta om din användarupplevelse via responsfunktionen nedan. Tack!